Hallo wereld!

Hier ben ik dan! Een van de miljoenen internetgebruikers die ook een eigen blog begint. Niks unieks dus. Om een blog te beginnen.  Maar wel een hele kunst om die dan ook regelmatig bij te houden. Ik ga ervoor! Want ik vind schrijven leuk. En heb alle tijd van de wereld! Mmm, voor nog even dan…

Ik zit zonder werk, en wil heel graag aan de slag. Maar het valt nogal tegen. Ik heb afgelopen 6 jaar bij de rijksoverheid gewerkt, in Den Haag, waar ik woon, maar altijd op tijdelijke contracten. En nu is het einde verhaal. Slagboom gesloten. Dus ik ben hard aan het solliciteren, want er moet straks wel geld in het laatje komen voor het leuke jaren ’30 appartement dat ik nog geen jaar geleden heb gekocht.

Tot eind maart krijg ik uitbetaald door Randstad, bij wie ik een aantal jaren geleden in vaste dienst ben gekomen. Maar daarna is het einde verhaal. “Geen passend werk kunnen vinden” is hun verweer. De ontslagaanvraag ligt er al. Morgen een afspraak bij het Juridisch Loket om te kijken of die wel tot in de puntjes klopt. Ja, ik ben wel een controlfreak, en laat me niet zomaar op straat zetten.

Mijn werkloze dagen vul ik nu met banen zoeken, brieven schrijven, netwerken, sociale contacten onderhouden, aan mijn huis klussen en veel internetten. Want ik geef het toe: ik ben gek op internet! Ik vind het een fantastisch medium om kennis uit te wisselen, vriendschappen te onderhouden, banen te zoeken en wijzer te worden. Ik prijs me gelukkig dat ik in deze 21e eeuw leef, waar alle kennis en informatie maar één muisklik weg is. Het is geniaal. En helemaal gelukkig ben ik als ik met mijn smartphone (HTC Desire met Android) en een kop cappuccino op de bank zit en de hele wereld daar in mijn hand ligt. Om stil van te worden.

1 Comments

  1. Wat een vreselijk leuke blog heb je!
    Met enorm veel plezier doorgelezen en zelfs afgeleid werd ik niet tijdens het verwerken of ‘multitasken’ 🙂

Plaats een reactie