In hoger sferen

Bloggend personeel is productiever, kopt nu.nl. Kijk, daar kan ik mee aankomen bij een nieuwe werkgever! Werknemers die over hun persoonlijke en zakelijke leven (mogen) bloggen, leren elkaar beter kennen, waardoor uiteindelijk de samenwerking en daarmee de productiviteit binnen een organisatie toeneemt. Een moderne bedrijfsstrategie om de scherpe kantjes van onbekend maakt onbemind af te slijpen.

Mijn inspiratiebron om een eigen blog te beginnen, ligt in een ander continent. Om preciezer te zijn in Vienna, Virginia (USA) waar de Nederlands-Amerikaanse Petra al een flink aantal jaar blogt over haar dagelijkse leven met haar man en drie tieners, haar uitstapjes, haar reizen en de Amerikaanse cultuur. Haar blogs zijn heerlijk om te lezen. Ze heeft een vlotte pen, een goed observatievermogen en een flinke dosis talent voor fotografie. En niet onbelangrijk: ze schrijft dagelijks. En dat doen weinigen haar na.

Ik volg haar al vanaf 2004, en pak nu dan eindelijk ook zelf de pen op. Op WordPress. Want WordPress is mijn favoriet! In 2008 maakte ik al met dit programma een eigen webitse: www.klassiekezang.nl, en ik stond versteld van snelheid waarmee de website omhoog schoot in de rankings, zonder dat ik daar ook maar iets voor hoefde te doen. Google loves WordPress, leek het wel. En ik ben benieuwd of het nog steeds zo is! In ieder geval is WordPress gebruiksvriendelijk en is het geschreven met een knipoog van de makers naar de gebruikers. Leuk!

Klassieke zang. Ja, een van mijn passies. Naast dat internet. Gisteravond naar een indrukwekkend concert van Kate Royal geweest in de Nieuwe Kerk. Binnen was het zo koud dat je je jas kon aanhouden. Maar haar stem bracht de warmte: rond, vol en zeer expressief. Van haar cd ‘A lesson in love’ zong ze onder andere Extase van Henri Duparc. Het was ingetogen, zuiver en wonderschoon. Extase. Met een gesigneerde cd in mijn tas in hoger sferen de Kerk uitgehuppeld.

Plaats een reactie