Smartphone

Het grote wonder is geschied! Ondergetekende heeft na 5 jaar – lees het goed, na 5(!) jaar – eindelijk een nieuwe smartphone gekocht. Waar de ganse wereld zo’n telefoon vaak nog binnen het jaar omruilt bij de belwinkel voor een eigentijdser exemplaar, heb ik het bijna 5 volle jaren met mijn HTC Desire volgehouden. Want ja, het was gewoon een goed toestel, en ja, het ging niet kapot.

Zelfs niet die keer dat hij met een geweldige klap op de houten parketvloer belandde, toen ik het geniale plan had opgevat eens op mijn telefoon te googelen of opgezogen spinnen ook weer uit de stofzuiger kunnen kruipen, en de eerste pagina waar ik uitkwam mij vervolgens een levensgrote tarantula voorschotelde. Afijn, de boog die de telefoon daarna door de huiskamer maakte en de knal die erop volgde laten zich raden. Maar mijn HTC had nog geen krasje.

Kennen we zo’n soortgelijk verhaal ook niet van je televisie? Uhm, tja, een mens moet zo zijn principes hebben, toch?

Het enige probleem met een telefoon ten opzichte van een televisie, is dat op een gegeven moment het geheugen volloopt, en je er dan niet zo veel meer mee kunt. Neem Facebook, die z’n app op een typisch Amerikaans dieet heeft gezet en ‘m 100 MB heeft laten aankomen in slechts een paar jaar tijd. Worden wij gebruikers niet gelukkig van! Dus bleef ik afgelopen jaren steeds verlekkerd kijken naar toestelletjes van vrienden en collega’s waar wél de nieuwste apps op zaten. Dropbox? Reuzehandig! Spotify? Graag! Snapseed? Supertof! Maar mijn toestel doe-hoet het nog! Sommige vriendinnen werden mij helemaal zat. “Kóóóp nou gewoon een nieuwe, flapdrol dat je bent.” En ik gaf ze zo’n gelijk! Maar ik deed het niet….

samsung galaxy neo

Uiteindelijk ben ik gered door m’n werk. Een paar weken terug werd een nieuwe app gelanceerd over ondernemen in het buitenland, en ik werd uitgenodigd op de bijeenkomst aanwezig te zijn. Enige voorwaarde was wel het bezit van een smartphone met voldoende geheugen om de app op te kunnen downloaden. En die had ik niet….

Binnen 2 dagen stond ik op de stoep van de belwinkel. En binnen 2 minuten nadat ik binnen was, stond ik buiten met een gloednieuwe Samsung Galaxy S3 Neo. Alle twijfel die ik nog had, werd weggenomen toen ik thuis al die nieuwe knopjes en functionaliteiten zag. Een walhallah! 200 emoticons op de e-mail en de Facebook-app die er nu eindelijk op past, 10 GB vrije schijfruimte, een camera waar ik ‘cheese’ tegen kan zeggen, en die dan een foto maakt, een muziekplayer waar ik ‘next’ tegen roep, en die dan naar het volgende nummer gaat. Waar ik ‘volume up’ tegen verkondig en die dan lekker hard gaat. Als een kind zo blij!

2 thoughts on “Smartphone

  1. Lol Sandra! Had net zo’n ervaring met mijn eerste smartphone. Een iPhone 3g. Ging maar niet stuk maar kon de last van de nieuwe updates van de apps niet meer dragen…

    • Een en al commercie hè, als de consument maar koopt! Kon je je iPhone nog rooten? Ik wilde dat met de HTC doen, maar die was daar niet geschikt voor.

Geef een reactie

