Waterleidingduinen

Soms vind je dat wat je ver zoekt, tot je grote verrassing heel dichtbij. Afgelopen twee maanden volgde ik op de zaterdagen een cursus natuurfotografie op de Veluwe (zie een eerdere post hierover), bij een heuse’ wildlife photographer’. Supercursus, heel veel geleerd, maar geen enkel wild beest tegengekomen tijdens onze struintochten. Wel veel mooie andere dingen gezien, maar toch: beetje jammer.
Afgelopen vrijdag volgde ik opnieuw een fotocursus: een middagworkshop van ‘Mooi wandelen‘ in de Amsterdamse Waterleidingduinen, nog geen half uurtje met de trein hiervandaan. En wat trof ik daar: herten, herten en nog eens herten. Een walhalla voor de fotograaf! Wel voor die met geduld en telelens. Maar toch: wildlife, en vlakbij huis!
Van de opdrachten die we moesten uitvoeren heb ik uiteindelijk niet veel meegekregen. Ik had maar één wens: de damherten vastleggen, en het liefst zo’n mannetje met reuzegewei. Niet makkelijk: geen statief, weinig licht en al vroeg donker. Twee keer de groep bijna kwijtgeraakt (tja, je hebt een passie voor je onderwerp of niet), ijskoude vingers aan het eind van middag, maar uiteindelijk: gelukt!
Vrees dat de Haagse duinen komende tijd flink wat concurrentie zullen krijgen!

Hert Waterleidingduinen11

Hert Waterleidingduinen6

Hert Waterleidingduinen9

Hert Waterleidingduinen8

 Hert Waterleidingduinen10

Hert Waterleidingduinen7

Hert Waterleidingduinen5

Hert Waterleidingduinen13

Hert Waterleidingduinen4

Hert Waterleidingduinen3

4 thoughts on “Waterleidingduinen

  1. Voordat je het weet … ben je eraan verslaafd 🙂

    Leuk dat je een workshop hebt gevolgd bij Jorrit. Deze workshop heb ik toevallig dit jaar ook gevolgd (cadedau van mijn schoon-oma :-)) en ik heb erg genoten van de wandeling. Voor mij is het ook niet ver van huis en als ik er even uit wil om te ontstressen zijn de Amsterdamse Waterleidingduinen een ideale uitkomst om het grote wild te fotograferen.

    Geniet ervan, en wie weet, zien we elkaar daar wel eens.

    Gr, Carl

  2. Wat mooi die dieren! Ik zie dit niet vaak buiten in de natuur, alleen in een Hertenkamp ofzo. Die beestjes moeten gewend zijn aan mensen als ze zich zo laten zien! Ik heb in Zeeland wel eens Oerossen gezien en wilde paarden. Dit was op Oranje Zon. Ook een leuke wandelplek trouwens.

    • Prachtige dieren hè, en ook mooi om hun gedrag te observeren. En ja, ze zijn inderdaad gewend aan wandelaars. Die mogen daar trouwens ook buiten de paden komen! (heerlijk!, waar mag dat nog in Nederland?)

Geef een reactie

