InstaHague

Leven in een online tijdperk is voortdurend keuzes maken. Met welke trends doe ik mee, wat leg ik terzijde? Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Instaplace, Tumblr, Google+, WhatsApp, Skype, YouTube, Vimeo, Flickr, Blogger, WordPress… Hoe vind ik er een evenwicht in en wat geeft nu echt meerwaarde? Vriendin M. verwijderde onlangs vrij drastisch haar hele Facebook-account, inclusief alles wat ze afgelopen jaren had gepost. Reden: pathetische verslaving. Zelf ben ik een aantal maanden terug abrupt met Twitter gestopt. Oorzaak: informatiestress. Eveneens de reden waarom ik nooit een WhatsApp-account heb willen aanmaken. Het is voor mij niet zozeer de vraag wat ik leuk of nuttig vind, maar eerder waar de grens ligt aan losse brokken informatie die mijn hersenen op één dag kunnen verwerken. En die grens ligt niet extreem hoog. En daardoor foeter ik nog wel eens op mensen die mij overladen met hun statesupdates op Facebook (ssstt, niet verder vertellen).

Een van die social media die ik nooit gebruikt heb (want ja, dat hoofd zat vol), maar die ik wel erg waardeer, is Instagram. De app waarmee je je foto’s in no-time van sfeer voorziet, door er een eenvoudig filter overheen te leggen. Om ze vervolgens online te delen met iedereen die je wel en niet kent. En dan maar hopen op vele ‘likes’. Gelukkig heb ik vriend A., met meer ruimte in zijn bovenkamer, een perfecte smartphone om shots mee te maken, een goed fotografisch oog en ook nog eens net zo gek van Den Haag als ik . Wat wil je nog meer?

Op Instagram vind je hem via @ajvdn. Op Instacanv.as kun je prints van zijn foto’s bestellen. Geniet! Ik vind ze prachtig!

Geef een reactie

