Maan

Al dagen probeer ik ’s avonds op mijn pc een documentaire over de Wagenstraat hier in Den Haag te kijken. Over de geschiedenis van Chinatown en de moskee die ooit een synagoge was. Het wil maar niet vorderen. Want steeds als ik de uitzending start, verschijnt er ergens vanuit mijn ooghoek een prachtig gouden bol boven het dak van de overburen. Een bol die roept: kijk naar me, aanschouw me! Zie hoe ik hier sta en hoe mooi ik ben! Perfect rond en stralend!

En dan ben ik niet meer te houden. En al helemaal niet als er net zo’n wolkje langs die perfecte bol heen schuift. Als een kind dat na schooltijd het speelplein op stormt, vlieg ik naar mijn fotocamera, draai ik in vijf nanoseconden de telelens erop en hang ik vervolgens met wild kloppend hart ergens onderaan mijn vensterbank om deze pracht vast te leggen. Geen tijd te verliezen! Als de maan vol is met een halo, en er schuiven wolken voor. Dan móet je er zijn! Dat is van zo’n overdonderende schoonheid.

Maan Den Haag

Maan Den Haag

En zo gaat het al vier dagen achter elkaar. De Wagenstraat, de maan en ik. Vanavond gaat het erom spannen. Het is nu 21:45 en er blinkt nog weinig goud daar bovenaan dat burendak… See you in Chinatown!

2 thoughts on “Maan

  1. Dus toch 🙂 Het was nog geeneens echt gissen, want het kon gewoonweg niet anders zijn dan dat je een maankind bent, een maan-addict, een maan-grouppie… Ik heb met name je eerste bovenstaande foto enthousiast met collega’s gedeeld en men is het er unaniem over eens dat deze prachtig is, apart…je slaapt nu ongetwijfeld met één oog open en op het balkon! 😉

    …een aanstekelijke aantrekkingskracht zo´n maan…dank hiervoor!
    André

    • Ja, een maanmens, dat ben ik! En jij komt volgens mij ook in de buurt…. 😉 Als kind droomde ik al van een slaapkamer waar je met het licht van de volle maan kon lezen in bed… Nu heb ik zo’n huis en ben ik maanverslaafd 😉
      Leuk dat je de foto met je collega’s hebt gedeeld!

Geef een reactie

