Madelief

Ik lag pas in het gras
Al die madeliefjes!

En toen zag ik dat meisje
Van vier jaar en een beetje

Dat in de tuin van oma
De witte blaadjes plukt

Heel voorzichtig met haar nagel
Een gaatje in het steeltje maakt

Met uiterste precisie
Het ene halmpje
Zo het andere in schuift

Kijk oma, een kroontje
Nu ben ik een koningin

Madeliefjes plukken

Oma is nu bijna 100
Woont in een verpleegtehuis

Moet herstellen maar vergeet
Waar ze is
En dat van net

Ziet in plaats van madeliefjes
Enge mannen voor haar deur

Is weer kind
Maar weet het niet

Haar familie heeft het moeilijk
Heel veel zorg
En steeds de vraag

Wat je doet
Is dat wel goed?

Straks zal ik
Opnieuw gaan plukken

Geen meizoentjes
Deze keer

Voor nu een bos
Vergeet-mij-nietjes

Ouderdom
Waarom o Heer

One thought on “Madelief

Geef een reactie

