(B)ach en wee

Een paar maanden geleden zocht het Festival Classique een redacteur, een schrijftalent met passie voor de culturele wereld. Iemand die verantwoordelijk zou zijn voor alle externe correspondentie: persberichten, brieven, de festivalkrant, maar ook de website en social media. Een mooi functieprofiel waar ik heel goed in paste. Het leek me een kolfje naar mijn hand. Ik belde, liet mijn enthousiasme weten, schreef een brief en wachtte. Twee weken later kreeg ik een antwoord: ik voldeed niet aan de eisen.

Vandaag ontving ik een brief van het Festival Classique. Over de voorverkoop van de kaartjes voor het Hofvijverconcert. Een brief vol taal- en stijlfouten, die 3 dagen te laat werd bezorgd. Geschreven door iemand die klaarblijkelijk wél aan hun eisen voldeed. Ik kon alleen maar heel diep zuchten. En liet een dikke traan. Heb daarna maar knoerthard een aria uit de MatthäusPassion opgezet om een beetje troost te vinden.

Brief Festival Classique

4 thoughts on “(B)ach en wee

    • Hallo Mariet,
      Ja, ik heb het stukje gepost op hun Facebookpagina en de hoop uitgesproken dat de volgende brief beter is! Ze raadden me aan er niet wakker van te liggen. Maar ja, dat doe ik wel. Het is echt een aanfluiting voor hun professionele imago, zo ze dat nu nog hebben bij de lezers ervan….

Geef een reactie

