Meet the Flintstone

Smartphone, o, smartphone, waar ben je en wanneer kom je terug?

Met grootse pijn in mijn hart heb ik mijn lieveling drie dagen geleden naar de belwinkel gebracht om hem te laten repareren bij de fabrikant. Nog geen jaar oud, sloeg hij – eenmaal verbonden met het mobiele netwerk – om de vijf minuten automatisch af en dat was een flinke kwelling. Maar de narigheid nu ik hem kwijt ben is nog vele malen erger.

‘Vreemde zaak’, concludeerde de verkoper in de winkel. ‘Dit is echt een toptoestelletje’ Ja, dacht ik, wrijf het er maar even lekker in. Wie is straks dit toppertje een maand lang kwijt? Terwijl mijn klacht in het systeem werd genoteerd, pakte ik mijn oude Samsung mobiel uit mijn tas, die nu als vervanger moest dienen. ‘Back tot basics dan maar’, grapte ik naar de verkoper. ‘Maar dat is toch ook een mooi dingetje’, poogde hij mij een hart onder de riem te steken. Ja, duh, hij is zilver en hij glimt. Maar weet je wat je ermee kunt: bellen en sms’en. Ik herhaal: bellen en sms’en. Dat dus, wat ze in de oertijd deden.

Hoorntelefoon

Natuurlijk was het te verwachten. Ik begin met mijn vinger over het beeldscherm van de Samsung te vegen. Volkomen nutteloos. Ik haal m’n telefoon elk half uur uit m’n tas, om te kijken of… Het heeft geen zin. Facebook, Twitter, Mail, Youtube, de Buienradar, de Appie en al die tientallen andere superhandige apps:  ze zijn er niet en ze zullen er een lange maand niet zijn.

Thuis ben ik uit m’n doen. Na het eten plof ik op de bank neer en wil ik socializen, tweets lezen, filmpjes kijken, commentaar op facebookfoto’s geven. Gewoon lekker loom, met m’n voeten op tafel en hangend in de kussens. En als ik weer helemaal ‘bij’ ben, m’n telefoon op de speakers aansluiten en digitale muziek streamen. Het zit er niet in. Ik ijsbeer om de tafel, waar lui mijn voeten op hadden moeten liggen, en kom tot de conclusie dat ik werkelijk afkickverschijnselen aan het vertonen ben.
Boek lezen: geen zin in. Tv kijken: geen zin in. Achter de pc: nee, nee, nee.
Ik ben sjacherijnig en wil maar één ding: mijn telefoon terug. Ik verlang ernaar en smacht ernaar.
Mijn HTC Desire. What’s in a product’s name?

2 thoughts on “Meet the Flintstone

  1. Oei oei! Dat is erg! Weet je wat je doet? Lekker heel hard zingen! Gooi die frustratie eruit!!
    (By the way, heb ik, zoals je weet, ook een telefoon waarmee je alleen maar kan bellen en sms-en. Bevalt prima!
    Sterkte!
    (By the way twee: hij komt toch wel weer terug hé? die HTC Desire).

  2. Dat hoop ik wel, dat-ie terugkomt! En graag met alle apps die erop stonden, en met mijn telefoonlijst die in het geheugen van de telefoon was opgeslagen (nog zo’n leuke…) Harde muziek helpt inderdaad ! Ik heb een cd met missen van Haydn herontdekt. Die schalt nu door het huis 😉

Geef een reactie

