Drie hoeraatjes voor…

Man, wat ben ik cool!

Wow! Super! Geweldig! Fantastisch! Van harte! Goed gedaan! De superlatieven stromen binnen op mijn Facebook-pagina. Want: ik heb een nieuwe baan, en iedereen geniet mee.

Gister kreeg ik het verlossende telefoontje. Gesolliciteerd voor webredacteur bij het ministerie van Algemene Zaken, en het geworden! Ik heb drie rondjes door de kamer gedanst en ééntje extra op het verse bruidspaar dat op het punt stond elkaar het ja-woord te geven.
Vervolgens heb ik ervoor gezorgd dat KPN komende jaren maar 4999 werknemers hoeft te ontslaan, door kilometers buiten mijn belbundel wat vrienden op de hoogte te stellen van het heuglijke nieuws. Vriendin C. zat net te zwijmelen bij de zijden bruidsjurk van Kate, en verklaarde dat ze vanaf nu niet meer in de communicatie ging werken, maar in de mode. Ze wist het heel zeker.

Jongen met ballonnen

Inmiddels is ook de champagne open gegaan, is Koninginnedag gevierd met een extra gouden randje en ben ik mij mentaal aan het voorbereiden op het werkende leven. Zeven uur ’s ochtends je bed uit, hoe doe je dat ook alweer?
Dat is écht lang geleden! Gelukkig wordt het zomer. Heel goed!
Vandaag ook mijn Twitter-account opgeschoond. Ik krijg nu geen vijftig banen per dag meer binnen van twintig verschillende instanties en dat geeft lekkere rust in mijn hoofd.

Ja, allemaal heel goed nieuws! Behalve natuurlijk voor jullie, lezers. Want ik voorzie nu flink wat minder tijd voor de bijna dagelijkse Haagse praatjes. Laat het een troost zijn dat de inspiratie naar een heel goed doel gaat, maar trek vooral aan de bel als jullie me missen. Of nog beter: kom een keertje buren op het Buitenhof, waar ik straks werk. Dan pakken we een broodje haring bij de viskraam, lopen we een rondje over het Binnenhof, groeten we premier Rutte onder wiens auspiciën ik nu aan de slag ga, en babbelen we wat bij.

Man, wat ben ik cool!

2 thoughts on “Drie hoeraatjes voor…

  1. Nog maar een superlatiefje erbij. ‘Vet kicken’! Ik sluit me verder graag aan bij alle andere felicitaties, Sandra. Dat was zeker goed nieuws op zo’n een mooie dag. Ik wens je in ieder geval veel succes met het vroege opstaan (best lekker om met de kwinkelerende vogeltjes uit de veren te gaan) en veel plezier met je nieuwe job. Ik ben erg benieuwd wat je gaat doen. Maar hou wel onze ‘Überbaas’ Mark in de gaten 🙂

    Enne… wel met uitjes graag

  2. …. was je zomaar effe niet de rust zelve.

    mooi nieuws! proficiat etcetera, ook en hiep hiep hoera !!!

    ja, jij komt er wel

Geef een reactie

