Kriebels

Ik word belaagd! Door minstens zeven mieren die mijn bureau tot voedselparadijs hebben uitverkoren. En ik word er helemaal gek van! Een mierenplaag, al sinds vijf dagen, en ik kom er maar niet vanaf! Ze kruipen over mijn papieren, over de muis, over het toetsenbord, kukelen tussen de toetsen en klimmen er dan weer zonder problemen uit. Ik heb al twee mierenlokdozen geplaatst, maar volgens mij is dat allemaal oplichterij. Twee verschillende stoffen om “het maximaal aantal mieren aan te trekken”. Ja, op de verpakking! Daar schuifelen ze keurig in een rijtje dat doosje in, maar mijn mieren zijn niet gek. Die klauteren eroverheen en besnuffelen de bovenkant en zijn daarna weer snel vertrokken.

Mieren

Een paar dagen geleden had ik ontdekt waar ze vandaan kwamen. Een lastig klein gaatje in mijn stenen balkonmuur, vanwaar ze via een nog minusculer gaatje mijn woonkamer binnen slopen. Maar nu ik dan eindelijk rigoureuze maatregelen wilde nemen, hebben ze hun biezen gepakt en zijn ze ervandoor. 
Af en toe druk ik er eentje dood. Niet leuk, want ook mieren hebben een hartje en pootjes enzo, maar dat gekriebel maakt me gek. En eigenlijk heeft het maar weinig zin, want een paar minuten later heb ik weer vijf vriendinnetjes op de koffie.

Op internet zijn veel tips te vinden. Vooral oma weet wel raad met mieren. Maar niet met die van mij! Citroensap? Ja, voor een uurtje, maar dan zijn ze weer terug. Nootmuskaat? Kaneel? Niet hier. En stuivers neerleggen? Ja, toen we nog echte stuivers hadden, werkte dat misschien, daar zat nog koper in, maar over euromuntjes zigzaggen ze gewoon heen.
Lieve lezers: tips zijn dus van harte welkom! Ook hoe je het nest vindt.
Maar zeg me niet dat ik ze moet voeren met gist, wat oma ook aanraadt. Want dan spatten ze uit elkaar en dat is pas echt zie-lug! Wist niet dat oma’s zo wreed konden zijn!

One thought on “Kriebels

  1. Kokend water in hun hol gieten, of afwasmiddel, alternatieve planten zoals goudbloem, afrikaantjes, veel kruiden planten zoals lavendel, marjolein, koffiedik, rode peper, knoflookpoeder, HG mierenverdelger in hun hol en het is ineens niet meer zo leuk om bij jou op bezoek te gaan voor die beesten.

    Succes! Of is sterkte beter?

Geef een reactie

