Pas op, ik bijt

Vandaag een praatje over slechte gewoonten. Ingegeven door de hap tandenborstelharen die ik gisteravond voor ik naar bed ging richting mijn maag liet verdwijnen. Een niet al te prettige ervaring, maar geheel door mijn eigen toedoen veroorzaakt.

Ik ben namelijk een eersteklas knauwer. Een knager van de bovenste plank. Niet alleen tandenborstels moeten het ontgelden, maar ook pennen, potloden, ringen die ik om mijn vingers draag, en mijn eigen haar. Soms word ik er wel een beetje moe van, of misselijk, zoals gisteravond. Ik kan zo ongeveer om de week naar de drogist voor een nieuwe tandenborstel en mijn haar moet in een staart als ik achter mijn bureau zit. Want echt: ik eet het op! Het is gewoon onmogelijk te stoppen!

Pen Coolblue

Ik knauw al mijn hele leven. Ook op schrijfgerei dat ik van anderen leen. Op de middelbare school had ik een vriendin die vond dat het zo niet langer kon. Van haar kreeg ik een prachtig cadeau: een grijs potlood waar tientallen minuscule spijkertjes in waren geslagen, de kop omwikkeld met gaasdraad. Ja, dat hielp! Maar vervolgens kauwde ik drie dagen later mijn ring doormidden, dus dat was wel weer een beetje zonde.

Gelukkig ben ik niet de enige knauwer. Op internet vind je legio items over ons soort knagers. Discussies over welke pen het lekkerst kauwt en waarom (de Bic, met stip). Een item over een student aan de kunstacademie die eetbare pennen heeft ontwikkeld (kijk ook even het filmpje over het meisje ernaast!). En herr Freud roert zich natuurlijk ook. Want wij knagen ongetwijfeld niet voor niets. Driften, frustraties en verlangens die zich via de kaken kanaliseren?

Ik weet het niet en hou wijselijk mijn mond. En kluif gewoon lekker door.
Want als iemand mag knagen ben ik het! Ik ben namelijk een Konijn!
Vastgesteld door de Chinese astrologie.
Dus kom maar op met die eetbare pennen. Wortelsmaak graag!

One thought on “Pas op, ik bijt

  1. Pingback: Ragger | Haagse praatjes

Geef een reactie

