Op cursus

Gistermiddag een borrel op het Plein. Singles onderling moesten wij natuurlijk één van onze stokpaardjes aanroeren: de hype van het internetdaten. “Heb ik me dan eindelijk ingeschreven, krijg ik dertig flutmailtjes, en daarna is het stil. Grote stilte. Is dit het nu?”
Vriendin M. heeft de beginnersblues.
En terecht, want wij dames besteden alle aandacht aan een goed profiel. En dan willen we serieuze mannen. Met serieuze reacties. En nog belangrijker: we willen versierd worden! Door man’s initiatief.

Maar anno 2011 moeten wij zelf aan de touwtjes trekken. Want de gemiddeld hoger opgeleide man zit ’s avonds, moe van zijn werk, op de bank DWDD te kijken of zich uit te sloven in de sportschool. Als we hun profielen mogen geloven. Of ze stoppen Into the wild in de dvd-speler. Bij uitstek man’s favoriete film. Man jaagt graag. Maar niet meer op meisjes.

Photoshop

Wat zijn het eigenlijk een losers, die kerels, als ze zich op internet begeven. Bekijk eens vluchtig hun profielen. Tsja, mezelf omschrijven, hoe doe ik dat? Vrienden vinden dat…Ik word omschreven als… En dan die overwinningsfoto’s op de Alpentoppen en die lijven in strakke trainingsshirtjes.
Heren, wij vinden jullie interessant, maar dit willen wij niet voorgeschoteld krijgen. Wij willen een man die eerlijk over zichzelf schrijft, niet over zijn vrienden en zijn prestaties. 
En wij willen een vent die een cursus Photoshop heeft gevolgd. Want al die bijgesneden foto’s waar nog precies een dameshand op de schouder prijkt of waar tegen man’s oor een blonde lok zit geplakt. Dat kan niet. ECHT niet.

Volgende week zitten we weer op het Plein. Bij Cloos. En gaan we opnieuw over jullie roddelen. Een week de tijd om jullie leven te beteren!

2 thoughts on “Op cursus

  1. Ooit stuurde ene B.I. mij een voorbeeld van een extreem suf mannenprofiel.

    Omschrijving van mijzelf
    Ik ben een Schorpioen uit 1969 en woon in Tilburg. Ik ben rustig, vriendelijk en sociaal. Ook ben ik wel in voor een geintje. Humor vind ik belangrijk in het leven. Ik zoek een vaste relatie, iemand met wie ik onvoorwaardelijke liefde kan delen in het leven. Ik ben werkzaam als consultant.

    Omschrijving van degene die ik zoek
    Ik zoek een lieve, trouwe en zorgzame vrouw. Niet te geemancipeerd of gericht op carriere. Ik denk dat ik op types uit de verpleging of het onderwijs val maar dit is natuurlijk geen absolute zekerheid.

    Omschrijving ideale vakantie
    Lekker luieren op het strand.

    Zoekprofiel
    Zoekt iemand in de regio(s) Breda
    Zoekt iemand in leeftijd(en) Van 28 tot 35 jaar
    Zoekt iemand met kinderen Nee
    Zoekt iemand met passie(s) Maakt niet uit
    Zoekt iemand met kinderwens Ja
    Zoekt iemand die rookt Nee

Geef een reactie

